Horekundene jubler for regjeringsskifte

Horekundene jubler for regjeringsskifte i Norge. HURRA.

TENK at det finnes politikere i Norge som synes prostitusjon er ok+. Jeg mener at det i seg selv er en tragedie. Kjøp av sex er det samme som misbruk. Det må ikke være noe tvil om det. Det er et kulturelt og strukturelt samfunnsfenomen der fattigdom, dopmisbruk, overgrep, menneskehandel og mangel på vanlige valgmuligheter i livet bare er en del av det hele. Etterspørselen på kjøp av sex øker, og jo flere der ute som fronter det, jo mer “greit” fremstilles det. Når vi ser at politikere faktisk kan kjøpe sex i andre land og fortsatt være politikere, så gjør det meg mektig forbanna. Jeg er så frustrert på et system som tillater det, og blir bare mer og mer engasjert for å jobbe imot det.

Jeg har aldri hatt noen venner som ønsker å bli prostituert. Husker dere da vi var små? Jeg ville bli politi, venninna mi ville bli prinsesse, kompisen min skulle bli brannmann og ei som gikk i klassen vår skulle bli personlig trener. Jeg hørte aldri noen nevne at de ønska å bli prostituerte. Å bli prostituert er ikke et reelt valg. Det er en forlengelse av tidligere overgrep eller fattigdom. 70% av de gateprostituerte i Oslo er fra utlandet, og de fleste av dem er mest sannsynlig et levende bevis på menneskehandel. Takket være SV og den rødgrønne regjeringa har sexkjøpsloven blitt innført. Det er ikke lenger lov å kjøpe en kvinnes kropp. Jobben for å hjelpe de prostituerte er utrolig stor og krevende, men kampen er enda ikke over. SV har også kjempa fram en sluttpakke til de prostituerte. Den skal være med på å sikre at de prostituerte får tilbud om ny jobb, studier, bolig osv slik at de skal kunne velge et annet liv. Et liv i trygghet. Et liv med fremtid. 

“Fremskritts”partiet var imot å kriminalisere horekunden. Dette er et parti som også er imot generell likestilling, så det overraska meg ikke. Lite fremskritt i det, spør du meg. Senest i denne valgkampen diskuterte de prostitusjon og snakka positivt om bransjen. Kanskje ikke så rart, i og med at de har medlemmer som er horekunder, men ganske rart allikevel i 2013. Man kan si mye om FrP, og det blir jeg aldri å slutte med, men det latterligste var da de stemte imot sluttpakken til de prostituerte. Hvem kan med god samvittighet være imot å hjelpe andre mennesker til et bedre liv? Helt utrolig. Som så mye anna de mener.

Høyre gikk i 2009 på valg med et ønske om å se på sexkjøpsloven på nytt dersom de kom i regjering. De kom ikke i regjering da, men nå får de en ny mulighet. Hva blir Høyre å gjøre for de prostituerte de neste 4 årene? Jeg kan ikke tro at man skal gå tilbake på en så viktig sak som det faktisk er å ha muligheten til å straffe de som systematisk undertrykker andre mennesker. De snakker om at alt skal være frivillig. Flere valgmuligheter. Frihet til enkeltindividet. Men de snakker aldri om de som IKKE har valg. De som ikke har en frihet. De som blir tvunget til å selge sin egen kropp hver eneste dag uten en reell sjanse i samfunnet. De mange millioner unge jenter og kvinner som blir utsatt for trafficking og utnytting i sexindustrien hvert eneste år. Neida, Høyre snakker saken på vegne av horekunden. De som ikke får seg. Og disse folkene har fått makta i Norge? SNAKKES om 4 år. Jeg bretter opp ermene allerede nå, jeg, sånn at dere skal skjønne at kroppen vår skal respekteres. Vi gir oss ikke uten kamp.

#Politikk #Høyre #FrP #Horekunde #Prostitusjon #Slavehandel 

1 kommentar
    1. Helt enig! Veldig godt skrevet. Frp har et stort forklaringsproblem også her. Det virker på meg som om de ser på de prostituerte som mindre verdt, og at de da legitimerer disse overgrepene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg