Lar aldri hviledagen være hellig

I dag har jeg selvfølgelig vært på verdens flotteste jobb, for hva er egentlig søndag uten jobb? Det skal jeg prøve å finne mer ut av neste søndag. Går for ei frihelg B-) Jeg har stor respekt for hviledagen, men er sikker på at Gud vil ha det slik at noen alltid må stå på- selv om det er søndag, spesielt i helsesektoren. Jeg har alltid vært glad i søndager. Både på jobb og hjemme. Søndag er en dag med mye ro over seg, og det liker jeg ekstra godt. Roen er med meg hele dagen, jeg stresser aldri på søndager. Selv om det er en hviledag er dette dagen jeg alltid er mest effektiv. Jeg er effektiv på en rolig, avslappa måte, i motsetning til de andre 6 dagene i uka. Jeg er generelt sett ei veldig effektiv og driftig jente som tar i et tak, men søndager er jeg kose-effektiv.
I dag skjedde det noe som virkelig overraska meg. I Gisundet holder de på å sprenge ut bergmasse i havet, til stor glede for mange, og helt sikkert til litt sorg for noen. Jeg er på arbeidernes side og ville selvfølgelig aldri klaga på bråket det medfører, de gjør bare jobben sin. En utrolig viktig jobb. Uansett, så var klokka såvidt ringt inn til Gudstjeneste i kirka og på tross av det måtte jobben gjøres. Siden vi nå ikke lengre har en statsreligion regner jeg med at det er helt OK å bråke i kirketid. Jeg for min del vil alltid ha det rolig i kirketida, men jeg hadde helt glemt av at vi ikke lengre var et kristent land! Flere som bare glemte av at det skjedde? Mener å huske at det var i fjor, og jeg må ærlig innrømme at jeg glemte det av og at jeg ikke har merka de store endringene det medførte. Som kristen er jeg utrolig glad for det vedtaket, jeg mener vi må respektere all religion og at det blir helt feil i et flerkulturelt samfunn å favorisere en religion.

Nå som samboeren min er ute av huset er det bare en ting å gjøre; Blogg for harde livet. For det er klart at konkurransen om flest lesere er viktigere enn alt det andre vi burde gjort. Selv om vi ikke prater om det, så er spenninga til å ta og føle på her hjemme. I dag så jeg på listen over flest leste bloggere i Lenvik, og av en eller anna rar grunn lå han over meg! WTF skjer med det? Jeg bare spør. Jeg har hatt blogg så og si siden jeg ble født, og så kommer den n00ben å rapper fra meg plassen på den viktigste lista jeg fører i livet mitt. Jeg har et sterkt konkurranseinstinkt, men må jo innrømme at dette er en av de hardeste konkurransene jeg har vært med på. Kay er en veldig kreativ sjel med mye god humor, jeg for min del gir dere bare et innlegg om livet mitt eller noe jeg mener. Stortsett. Noen ganger funker det for dere, andre ganger ikke.
I går blogga Kay om sine lister. Lister han fører over ting han har i livet eller ting han liker. Jeg prøvde å oppfordre han til å spare “kjedelig”-innleggene til tørke-dagene som jeg vet er rett rundt hjørnet. Det er ofte jeg ikke finner noen ting å blogge om. Jeg skriver ofte ned tema jeg kan blogge om, men har du en dag med lite kreativitet og skrivelyst, så hjelper selv ikke det. Han hørte ikke på meg, og blogga om listene sine. Ikke vet jeg om det ble en suksess, men han er jo over meg på bloggtopplista i Lenvik, så jeg kan vel ikke være den beste rådgiveren.. Det funka tydeligvis.

Jeg lovde Kay hjemmelagde rundstykker til kvelds i dag, og det løftet har jeg tenkt å holde. Det skulle vel ellers bare mangle siden jeg kom hjem til deilig søndagsmiddag + at han har bakt brød i dag.. For en mann! Verdens beste oppskrift på fine rundstykker står nedskrevet på et gammelt kjøkkenskap i redskapskjelleren vår, og den er knallgod. Ha i et par egg, så er du der. Mine baketips for dagen. 

Håper alle får en fin søndag og at dere tar det knusende med ro! 

#Hverdag #Søndag #Hviledag #Rundstykker #Fintliv

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg