It’s just another manic monday

Denne uka blir fin. Jeg bare nevner det! Vi starter opp med ny turnus på jobb fra i morgen av, og jeg ser virkelig frem til det nå. Livet er fult av oppturer i tida som kommer, og det gleder meg stort. Helga skal nytes med familie og venner, og uka skal gå fort med mye jobb og trening. Jeg er litt syk, men jeg legger meg ikke ned og synes synd på meg selv av den grunn (selv om jeg sov veldig lenge idag..), jeg mener at du skal være bra syk dersom du er borte fra jobb. Terskelen for å være borte på jobb for min del er ganske stor. Jeg kjenner kroppen min best, og så lenge det ikke er snakk om smittefare så møter jeg opp. De eneste gangene jeg er borte fra jobb pga sykdom er hvis jeg har migreneanfall. Da klarer jeg ingenting. Da er jeg så enormt ubrukelig som menneske, at selv lyden av hurtigbåten 5km unna irriterer meg. Heldigvis skjer ikke det så ofte at jeg blir hemma i livet av den grunn. Arbeidsmoral er et utrolig viktig tema å diskutere. Jeg mener at mange (og ikke bare min generasjon) har store utfordringer når det kommer til hvordan forhold de har til jobben sin og hvor enkelt og greit det er å ikke møte opp på jobb. Jeg har selv vært en av de som måtte stå igjen alene på jobb pga mye sykdom, og det er kjempetungt. Folk skal selvfølgelig få lov til å være syk, det er ikke det jeg mener, jeg bare vet at sykefravær er en større utfordring nå enn det har vært tidligere. Spesielt føler jeg på at det ansvaret har blitt lagt over på min generasjon. Vi blir fortalt at vi ikke orker å jobbe, at vi er for late, at vi er mye syk og at vi ikke tar i et tak når det trengs. Jeg er kjempelei av å høre det, og mener at man må se på hva grunnen er til at det er så lett å være borte fra jobb. Og hvorfor så mange går på NAV. Jeg tenker å blogge mer om dette senere i uka som kommer.
Starta dagen med frokost ute på verandaen. Det var deilig! Hjemmelagde rundstykker fra i går og nydelig vær. Det har blitt endel kaldere de siste ukene, men jeg nyter hvert solglimt jeg kan få på kroppen. I dag er det jobb og kjærestekos med snørr som blir førstepri. 
Jeg digger mandager. Starten på ei ny uke er gull for meg. Tida kan ikke gå fort nok nå om dagene, og hver dag som går er en seier. Håper alle dere får ei kjempefin uke, jeg lover mange spennende oppdateringer på bloggen!

#Hverdag #Mandag #Syk #Sytete #Frokost #Arbeidsmoral #Nav

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg