Mitt lille land – hva skjedde?

Så kom nyhetene, etter mye om og men; Det blir en blå-blå regjering i Norge med god støtte fra KrF og Venstre. Til glede for noen, til sorg for mange.
Jeg koste meg med avtalen samtidig som jeg trøstespiste ostepop og tok en sørgepils på senga i gårkveld. Neida. Ikke helt sånn. Jeg har har lest på nettavisene og sett pressekonferansen til de borgerlige. Det virker som om de som er mest fornøyd er de som har valgt å ikke delta i regjeringen. Kanskje de rett og slett har for mye å tape på det. På en måte er jeg glad for dette, på en anna måte er jeg trist. Det vil de helst ikke snakke om fordi de er mest opptatt av å snakke ned om den forrige regjeringa og opp om den nye. Det skal bli spennende å se hvor lenge dette varer og hva resultatet av dagens avtale egentlig blir. Det er det ingen som vet enda. Hadde det vært lov å henge opp flagg i Norge etter kl2100, hadde vårt flagg vært reist på halv stang i går, men kanskje aller helst på selve valgdagen.
Jeg er takknemmelig fordi det blir 4 nye år uten konsekvensutredning utafor Lofoten, Vesterålen og Senja. Det er en seier for alle. Jeg er stolt og glad for at sentrumspartiene har vært tydelig på denne saken og for at de også fikk de til, på lik linje som SV klarte det i 8 år. Jeg er selvfølgelig også glad for at asylbarna skal få bedre rettigheter, men forstår det sånn at det enda er litt uklart. De sier det er en seier, men jeg skjønner at det er flere “røde flagg” over den såkalte seieren. Det blir spennende å se. Jeg tar en dag om gangen.
Jeg er trist fordi det ble sånn som det ble. Fordi det er så mange “vanlige folk” som ikke ser at de blir ramma av politikken de borgerlige fører. Fordi mannen i gata som stemmer FrP er den personen som trenger FrP minst. Fordi jeg er redd for at flertallet i Norge har blitt egoistisk og stemmer kun for egen vinning. Det er mange ting å være trist for, men jeg skal gjøre meg ferdig med det nå. For nå skal jeg starte med valgkamp mot neste valg og jobbe hardt for å få flere til å engasjere seg i kampen for et bedre Norge.  For at mitt lille land skal taes tilbake igjen og bli behandla på ordentlig. For at det blir rødgrønt flertall i 2017.

 

#Valg #Blåblåregjering #Nyregjering #Politikk

3 kommentarer
    1. Jeg likte spesielt godt det ene du skrev: “Fordi mannen i gata som stemmer FrP er den personen som trenger FrP minst.” Har aldri tenkt den tanken før, men den er jo sann.
      Lykke til med å kjempe for rødgrønt flertall til nest valg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg