Opposisjons-Katrine

I dag kan du lese om meg i lokalavisa for Midt-Troms, Folkebladet. Selv om forsida virker dyster og dramatisk, kan jeg med dette melde om at det ikke var såå ille. Selvfølgelig er jeg lei meg fordi det er blitt blåblå regjering, og det er absolutt verd å ofre noen tårer for. Det må jo være lov å vise følelser, men allikevel er jeg mest av alt positiv. Jeg er supermotivert. Jeg er så motivert nå at jeg ikke kan huske at jeg noen gang har vært så klar. Jeg er så KLAR til kamp at dere aner det ikke.
Nå som jeg og mitt parti er i opposisjon, BÅDE i kommunen min OG i landet mitt, så er det klart at noe må gjøres. Vi må være mer tydelig på hva vi mener, og jeg ser på de neste fire årene som en stor mulighet til å bygge opp det SVlaget som jeg ble med på for 10 år siden.
For 10 år siden da vi satt i opposisjon og SV var større og sterkere enn det vi er idag. Nå har vi sjansen. Og vi skal være en sterk opposisjon. Jeg har allerede starta.
Selv om de blåe bare har gitt oss en smakebit av hva slags hverdag vi får med NYE MULIGHETER og NYE IDEER, så er selv det lille vi har sett ganske urovekkende. For meg virker det som om vi skal flere tiår tilbake, både når det kommer til religion, kjønn og asyl. Vi skal tilbake. De nye ideene var gamle og de nye løsningene var oppbrukt. Vi har vært der, og jeg vil ikke tilbake. Jeg synes ikke det er greit at de blåe skal ta oss tilbake til ei tid der kvinner skal være på kjøkkenet og menn ikke skal ta del i barneoppdragelse. Jeg vil ikke at legen min skal kunne frasi seg å snakke med meg om abort. Jeg vil at kvinner som blir gravid skal få muligheten til å ta tidlig ultralyd hvis de vil det, uten at det gir oss andre noen som helst grunn til å dømme de. Fedrekvota må heves framfor å reduseres. Dette er tilbakeskritt, og jeg venter spent på fortsettelsen.
Ryddejobben om 4 år blir stor, det er det ingen tvil om. Men de skal ikke få igjennom dette uten kamp. Og jeg er klar! Superklar. Super-Katrine. I opposisjon. 

#Politikk #Opposisjon #Blåblåregjering #Blåmandag #hverdag #StemSV

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg