Bak fasaden

Bak fasaden er soverommet mitt så rotete at jeg skjemmes når vi får besøk. Bak fasaden har jeg ikke barbert leggene min på ukesvis. På kjølerommet vårt vet jeg at det står middagsrester fra slutten av forrige uke. Jeg vet om en plass i huset vi alltid glemmer å støvsuge. Nå som jeg skrev det, så kom jeg på at det er veldig lenge siden jeg støvsugde under senga vår. Bak fasaden har vi det ofte rotete de dagene vi vet at vi bare er to. Bak fasaden skulle jeg ønske at jeg orka å vaske innsiden av vinduene i forrige uke, samtidig som jeg vaska de på utsida. Jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg ikke gjør meg helt ferdig før om ca 2 uker. Bak fasaden krangler vi. Bak smilene har vi mange tunge stunder. Bilen min har jeg ikke vaska innvendig siden august. Veska mi er kaos. Skoene mine er spredt utover gangen. Bak fasaden har jeg mye dårlig samvittighet.


Klærne har en tendens til å havne på gulvet, bak fasaden!

Jevnt over har vi det fint. Vi vasker hver torsdag. Vi rydder hver dag. Når vi er alene sklir det fort ut, men det går fint. Jeg er ikke perfekt og jeg ønsker ikke å fremstå på noen som helst anna måte enn det jeg er. Sånn som samfunnet har utvikla seg, spesielt i forbindelse med sosiale medier, så fremstår de fleste som perfekte. Jeg blir påvirka av det selv. Jeg legger liksom ikke ut et bilde av meg selv der jeg selv synes jeg er stygg. Jeg poster aldri bilder av hjemmet vårt dersom vi har det rotete. Jeg skryter aldri av de dagene jeg IKKE trener eller de dagene jeg ikke prioriterer å være flinkis. Dette er meg. Syk, usminka, bak fasaden. 

#Bakfasaden #Syk #Samfunn #Påvirka #Sosialemedier #Hverdag

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg