Politikk er livet!

Hei kjære trofaste lesere! I skrivende stund ligger jeg på hotellrommet mitt, nydusja med SV t-skjorta mi, rimelig sliten i hodet, men samtidig mest sannsynlig en av Tromsøs lykkeligste jente akkurat nå. Jeg har vært på besøk hos søstra mi, gått lang tur og kosa meg mye med snøen som har dalt i natt. Jeg gleder meg til vinteren nå, lufta er så lett og deilig på denne tida. Jeg er på fylkestingsamling disse dagene og har 9t fylkesting bak meg, møterumpa har forma seg godt etter trestolene og kroppen er full av god mat og masse inntrykk 🙂
Jeg har hatt to kjempefine dager i nordens Paris og gjør meg klar til den tredje. Som dere vet er jeg mest opptatt av lokalpolitikk hjemme på Finnsnes og nasjonal politikk i det ganske land. Fylkespolitikk er både stort og lite. Jeg har mange meninger som går på regionen min og fylket mitt, men det har ikke engasjert meg mest i det siste. Jeg er veldig interessert i både samferdsel og videregående opplæring, det har jeg alltid vært. Så det er kanskje det jeg er mest ivrig på. Ellers så har vi diskutert de “to store” i dag, henholdsvis Troms Kraft og Troms fylkestrafikk. Jeg involverte meg ikke så hardt i de debattene fordi jeg rett og slett har et distansert forhold til de to. Jeg har selvfølgelig en mening i begge sakene og stemmer deretter, men det engasjerer meg ikke enormt mye, hvis jeg kan si det sånn.
I dag har jeg lært masse. Det beste med politikken er det jeg lærer. Jeg koser meg masse og suger til meg masse lærdom og inntrykk.
Jeg elsker politikk. Det er det beste jeg vet å holde på med (etter å være omsorgsarbeider da;) og det føles så rett at jeg gjør det. Jeg føler at jeg utgjør en forskjell med det jeg holder på med og at jeg får mye tilbake for de timene jeg legger i arbeidet. Jeg klarer ikke å forandre verden på disse dagene, men jeg skal gjøre mitt aller beste for at vedtakene som blir fatta på vegne av våre innbyggere er de beste!

#Politikk #Fylkesting #Tromsø #Livet

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg