Dyr i nøkkelring-tortur eller helt ok?

I dag så jeg en sjokkerende video fra Kina som viste en nøkkelringtrend som gikk ut på å ha levende dyr i små beholdere som pynt på nøkkelnkippa di. Dyrene blir torturert i hjel i kjempesmå poser med alt for lite oksygentilførsel. Det er grusomt. Ingen fortjener å bli behandla sånn. Jeg synes det var helt horribelt og kan ikke tro at det har slått an! Jeg er helt i mot å ha dyr i fangenskap. At mennesker bruker dyr som underholdning, på bekostning av livskvaliteten til dyrene, er faktisk helt syra. Vi lever i 2013, og man skulle tro vi var kommet lengre enn det. Dersom trenden kommer til Norge ber jeg alle om å ta sterk avstand fra det. Det er kjempeviktig å engasjere seg for dem som ikke kan snakke for seg selv, og dyrs rettigheter burde helt klart bli prioritert framfor trend og “hygge” for oss mennesker. Hvis du er enig anbefaler jeg deg å melde deg inn i en dyrevernorganisasjon. Jo flere som er med, jo mer påvirkningskraft får vi! Er du uenig med meg, så er jeg spent på argumentene.

Hva synes du om nøkkelringtrenden? Hadde du kjøpt det?

#Dyrsrettigheter #Dyrevelferd #Egoisme #2013

4 kommentarer
    1. Å fy :O Om jeg skulle kjøpt noe sånt måtte det isåfall være for å rive opp posen i full fart og få dyret ut derfra.
      Men jeg lurer jo litt på hvor lenge de lever inni der? Og hva som skjer når de dør. Ligger de og råtner, så kaster man posen og kjøper en ny? Nei huff… Det er mye rart mennesker finner på for å tjene penger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg