Konservative tullinger stopper samfunnsutviklinga

I den senere tida har det vært mye fokus på homofili i forhold til Russland og OL. Jeg synes det er helt greit at debatten om homofili blir tatt opp (sånn på tross av at vi lever i 2013) så lenge den kan føre noe bra med seg. Det har blitt satt fokus på et land som ikke er kommet like langt i forhold til å likestille homofile og heterofile som vi i Norge har.

Undertrykkelse av homofile er sterkt utbredt i hele verden, men jeg er utrolig stolt over hvor langt vi har kommet i Norge. Landet vårt har utvikla seg, men fremdeles finner vi konservative tullinger som ikke har aksept for homofili, selv i vårt samfunn.
Dersom du er gutt og homo i Norge blir du automatisk møtt med andre reaksjoner enn hvis du er jente og lesbisk. Girl on girl blir ofte sett på som sexy og opphissende, mens tanken på to menn som har sex ikke er like hot. Jeg spør meg selv hva som egentlig er forskjellen? Hva er det som gjør at lesbiske er mer sosialt akseptert enn homofile?
Jeg synes det er trist å se hvor stor forskjell vi gjør på folk basert på hva slags kjønn og legning den enkelte har. Det er enda sånn, i 2013 i verdens rikeste land, at du blir diskrimminert dersom du er homofil. Homofili blir i mange familier bundet opp mot en type skam jeg ikke har noe forståelse av. Vi kan flagge så mye vi vil at vi er et likestilt land og at vi har kommet langt, likevel har ikke homofile de samme rettighetene som heterofile har. For eksempel så har kirka åpent for alle. Den norske kirka ekskluderer ikke, sies det. Likevel kan prester hele landet rundt nekte å vie homofile. Dersom homofile ønsker å få barn, så er det nesten umulig “på lovlig vis” om jeg kan si det sånn. Jeg er i mot surrogati fordi det er en type menneskehandel jeg ikke synes er greit. Ofte blir kvinner i fattige kår tvunget til å gjennomføre et svangerskap fordi de ikke har andre valg. Likevel har jeg en viss forståelse for hvorfor veldig mange velger å gjøre det på den måten. For hva slags valg har homofile egentlig når det kommer til barn? Det er så mange som mener at homofili er en sykdom og at homofile ikke kan være gode foreldre, der er jeg helt uenig. Det skal ikke handle om hvem man forelsker seg i og hvem man elsker, men om hvem man er. Et barn trenger omsorg, kjærlighet og trygge rammer. Det er tusenvis av heterofile foreldre som ikke klarer å gi det til barna sine. Det handler om hvem man er og hva slags evner man har til å ta vare på et barn, ikke om hvem man elsker. Jeg er så uendelig lei av at holdningene til konservative tullinger er med på å stoppe samfunnets utvikling. At negative holdninger går i arv og at det finnes voksne folk som virkelig frykter homofili. Hva er det egentlig dere er så forbanna redd for?

Denne boka holder jeg på å lese nå! Er ikke kommet så langt, men sålangt så bra 😉

Hva mener du om homofili? Og hva kan man lære av debatten som pågår? 

#Homofili #Utvikling #Samfunn #Fremtida #Likestilling #Diskrimminering

3 kommentarer
    1. Det er jo ikke nødvendigvis negativt det å bare komme med faktum at homofil ikke er særlig rasjonelt og ikke burde bli sett på som likeverdig med heterofili. Det eksisterer ikke noe slikt som seksuell legning, en mann og kvinne er slik de er av en grunn. Det er ikke noe galt med å være homofil eller lesbisk, men det er ikke rasjonelt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg