Nytt år, nye muligheter

Nå er snart året omme, og tida er inne for å reflektere over hva året som gikk har gitt oss. Jeg bruker alltid å tenke mye på om jeg har oppnådd målene jeg satte meg i fjor på denne tida og tenke på gode øyeblikk jeg har delt med andre i året som var.

Nyttårsforsettene mine fra i fjor er 90% oppfylt, og jeg er godt fornøyd med det. Et av mine uskrevne forsett er å aldri gå inn i et nytt år med dårlig samvittighet for året som var. Året som gikk har vært fint, men har også bydd på mange tøffe utfordringer på hjemmebanen. Vi har hatt opplevelser i familien vår som ikke har vært lett å komme seg igjennom, men med tid, tålmodighet og kjærlighet klarer vi alt. Jeg bruker alltid å tenke at utfordringene som kommer kan man alltid løse, og jeg ser at med hardt arbeid og fokus så oppnår jeg de målene jeg har satt meg. Det er viktig å utfordre seg selv, og jeg mener at det finnes løsninger på alle utfordringer som kommer “i veien”. Det er en grunn til alt som skjer, og vi skal ikke få mer enn vi tåler.
Hvert år lager jeg nye nyttårsforsett med mål om å greie de. Jeg blar jevnlig tilbake for og se om jeg nærmer meg målene og har fokus på å gjennomføre det med stil. I fjor tenkte jeg at 2013 skulle bli et år med hardt arbeid kombinert med mye tid til familie og venner, økonomien skulle bli stødigere etter årene som student og lærling, jeg skulle bli tydeligere i hva jeg stod for, gi av meg selv, hjelpe andre og jeg skulle bli flinkere til å skape gode øyeblikk sammen med kjæresten min og stebarna mine. Det jeg ikke har vært like flink til har vært å planlegge bryllupet vårt. Som jeg tidligere har nevnt nyter vi tida som forlovet, og det går ikke en dag uten at jeg tenker på den store dagen vår. Derfor skal jeg ha mer fokus på bryllupet vårt i 2014 og sette tydeligere mål for dagen. Jeg endrer meninger og ønsker for dagen stortsett hver dag og har et avslappa forhold til å gifte meg. I 2014 skal jeg bli mer konsekvent og ta viktige valg som omhandler det.
Jeg har jobba masse i år og blitt flinkere til å spare penger. Jeg har vært en tydelig politiker, men jeg har enda en vei og gå når det kommer til å profilere partiet. Jeg tenkte at jeg skulle engasjere meg mer i partipolitikk i 2013, men har endt opp med å fordele engasjementet mitt på ulike steder. Jeg har vært flinkere å støtte opp om Frivilligsentralen og jobben som gjøres der og tenker å fortsette med det til neste år. Jeg har gjort endel i forhold til Palestinakomiteen og i Fagforbundet. Jeg har også skrevet innlegg i ulike fagorganisasjoner og vært mer aktiv i debatter både lokalt og nasjonalt. Jeg er fornøyd med det jeg har gjort, og det gjør utrolig godt for meg å være god med andre.

2013 har vært krevende. Jeg blir nok å se tilbake på året som har gått som et av mine vanskeligste år sålangt, både på hjemmefronten og i politikken. Jeg velger å ta erfaringene mine med meg som en del av den jeg er og alltid se tilbake på alt jeg har klart. Jeg er fornøyd med hvor jeg er og veldig motivert til å “starte på nytt”. 2014 skal ta livet til en ny dimensjon, og jeg skal fortsette å gjøre hver dag fin.

Her er nyttårsforsettene mine for 2014.

1. Leve mer.
2. Reise mer og oppleve nye steder sammen med kjæresten min.
3. Lære stebarna mine nye ting og gi de nye opplevelser.
4. Lære meg selv nye ting og prøve noe nytt hver uke.
5. Bli en tydeligere opposisjonspolitiker og fortsette å ta gode valg på vegne av innbyggerne i kommunen min.
6. Gi dobbelt så mye som jeg gjør per dags dato hver mnd til veldedige formål siden jeg har økt i lønn i 2013.
7. Kjøpe ny bil.
8. Nyte hvert øyeblikk.
9. Bruke mine erfaringer med ulike instanser i det offentlige for å prøve å gjøre det til et bedre system for framtida.
10. Fortsette å jobbe for at verden skal bli et bedre sted for de som ikke har det så godt som oss.

Jeg har brukt å ha 10 store mål, men i år skal jeg tilføye nr11, som er like viktig som mange av de andre; Jeg skal jobbe for at det blir et bedre klima i kommunestyre i Lenvik, og være positiv innstilt og løsningsorientert når vi møter på utfordringer. Det er også nye muligheter for oss i Lenvikpolitikken i 2014. Vi kan aldri helt starte på blanke ark, men vi må starte litt på nytt dersom vi skal klare å bygge opp tilliten hos folket. Vi har lang vei og gå, men jeg tror vi skal klare å komme dit. Det blir å kreve mye, men jeg er klar!


Hva er dine nyttårsforsett?

#Nyttår #Nysjanse #Kjærlighet #Varme #Politikk #Personlig #Nyttårsforsett #Optimisme #Positivitet #Framtida

3 kommentarer
    1. Så fint at du har så konkrete nyttårsforsetter. Du er god, du setter andre foran deg selv – jeg har troen på at du vil klare å nå dem. Jeg ha ikke like mange og konkrete nyttårsforsetter, men de fleste jeg satte meg i fjor, tror jeg at jeg har klart å oppnå. Jeg skal reflektere over det senere, gleder meg. ^_^ Du må ha lykke til i det nye året! Og god jul! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg