Lettelse!

Åååååh, så ubeskrivelig deilig det var å bli 100% ferdig med oppussinga i hjemmet vårt i denne omgangen! Vi har stått på i ei ellers tung tid med mange saker på dagsorden, og følelsen av å bli ferdig var bare enormt herlig.

Jeg er et veldig optimistisk menneske som alltid tar utfordringer på strak arm. Så når vi hadde bestemt oss for det store prosjektet det var og pusse opp kjelleren, tenkte jeg “Jajaja, det blir bra, tar maks 2 uker”. Typisk meg.
Vi har selvfølgelig ikke gitt alt denne perioden, ettersom andre saker har vært viktigere å prioritere. Det er mye politikk for tida, og med masse arbeid og stort engasjement på oss begge, burde jeg visst bedre enn å tenke at vi kom til og bli ferdig så fort. Den siste tida har gått til småpirking, og den der “det er jo bare og…”-stemninga. For to uker siden var det “bare” å male siste strøket i gangen. Stoppa litt opp da jeg ble fri for maling en kveld. Så var det “bare” å kjøpe litt maling, en ny pensel og sette opp endel tape. Sååå når det var gjort fant jeg ut at det baaaaare var å male lister igjen. Så fant jeg ut at vi egentlig skulle malt dørene også. Sånn fortsatte det og det ble bare mer og mer å gjøre når jeg følte at vi var neeesten ferdige. Nå er vi ferdig. Nå er det stopp. Lokket på malerspannene er lukket for denne gang. Søpla er bært ut, det er vasket, alle strøkene er tatt og alt som skulle monteres er montert. Endelig.

Å gå rundt å ha uferdig arbeid liggende er egentlig ganske slitsomt i lengden. Neste gang skal vi bli flinkere å sette tydelige mål og planlegge bedre, slik at prosjektene våre blir gjennomført på kortere tid.

Alt i alt har det gått kjempefint og det er alltid gøy å gjøre ting sammen. Av og til har det vært et ork, men for det aller meste har det vært mye latter, sang, tull og tøys! Og fremgang! Vi har fått god hjelp av venner og familie og jeg har lært meg kjæresten min bedre og kjenne. For 3 uker siden ville jeg aldri mer se en pensel igjen, nå er jeg klar til neste prosjekt i Kvitreveien. Til sommeren er det overetasjen som skal få en makeover, og jeg er klar!

Tok på meg malertrusa og la aller siste strøk på listene i gårkveld. Er stornornøyd med resultatet!


Litt kjærestekos må til når stort arbeid er gjennomført! Sliten og letta! Dreamteam <3


Min sterke, flotte mann etter at gulvet var lagt! Så stolt 🙂

Denne gangen var definitivt vår mørkeste hemmelighet i huset B-) Etter litt nedpuss og noen strøk med maling ble den superfin!


Yttergangen var trebrun, stua var egentlig gul og gangen var beige med brune dører. Forskjellen er enorm! Utrolig hva litt finpuss kan gjøre med en leilighet.

#Motivert #Livet #Hverdag #Oppussing #SinnasnekkerenKay #Kjærlighet #Kvalitetstid #Ikkeskiltenda #Fortsattlykkelig #Stemning #Klareralt #Gjørdetselv #Msfixit #Malertruse #Thatass #Framida

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg