Gratulerer med dagen!

I dag har jeg hatt en nydelig dag! 1mai er den viktigste dagen i året for meg, og jeg er stolt av å få være en del av ei viktig historie og en god tradisjon. 1mai er den beste dagen. Jeg våkner alltid opp med en god følelse på denne dagen. Følelsen av sterkt engasjement, lykke og sinne samtidig, stolthet, spenning og godhet. Det er bedre enn bursdag og julaften samtidig!
Dagen feira jeg i Molde sammen med mange flotte personer! For en nydelig by det er!
Jeg har aldri før gått i et så stort 1mai-tog som jeg gjorde i år, og stemninga var på topp.
Jeg og Eskil Pedersen fra AUF holdte tale i Molde i år, og det var en flott opplevelse. Jeg snakka først og fremst om læreropprøret, retten til heltid og lærlingeplasser til ungdommen.

Først spiste jeg frokost sammen med Molde SV, som er et veldig flott lokallag. Deretter gikk turen til folkets hus hvor LO hadde en tale. Så gikk vi i ett langt og flott tog med mange paroler. Jeg gikk bak parolen “Dalai Lama inn hoveddøra”! Så feira vi med kake, underholdning og god stemning på rådhuset i Molde. Nå sitter jeg på flyet på tur hjem med nok en fin erfaring i kofferten 🙂 Utsikten fra vindusplassen er nydelig, Norge viser deg fra det fineste.. Med Moddi på ørene og utsikt over fjelltopper og hav. Wifi onboard er en luksusgode. Jeg kunne ikke hatt en bedre dag.

Vi har masse å være stolt over, men mange kamper gjenstår. Samtidig opplever vi at vi må kjempe om igjen for slag vi tidligere har vunnet.
Det er viktigere å feire 1mai nå enn det har vært på lenge. Blåblå regjering er vår største grunn til å samles i år. Som en samla arbeiderbevegelse er vi sterke og vi kan vinne de gode kampene ilag.

Gratulerer med dagen alle sammen! Håper dagen har vært super for dere alle!


#sosialist4evr #1mai #kampdag #fellesskap #frihet #stemning #bunad #arbeider

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg