Du er alltid fin nok!!!

Noe av det kjipeste jeg vet er jenter med dårlig selvtillit. Jeg har mang en gang hatt store diskusjoner med venninnene mine som mener de har for stor nese, for tykke lår, for mye kviser, for små lepper eller for tynt hår. Jeg har mange gang blitt ordentlig forbanna og irritert på personer som ser ned på seg selv. 

Jeg har slutta med det. Jeg har slutta å irritere meg over at andre har dårlig selvtillit, fordi jeg ser at det ikke er deres feil. Jeg kommer aldri til å slutte å backe opp kvinner og fortelle vennene mine eller kollegaene mine at de er fine. Jeg tror det er viktig at vi kvinner blir flinkere å stille opp for hverandre. At vi løfter hverandre opp i tider der medsøstrene våre er nede. 

Jeg har alltid vært ei jente med god selvtillit. Det fins selvfølgelig perioder der jeg kan føle meg dårlig med meg selv eller tvile på mitt eget utseende, men jeg tror man kanskje ikke kommer unna med det. Likevel har jeg aldri sett ned på meg selv. Jeg har alltid vært stolt over kroppen min og føler meg vel over 99% av tida. Jeg stortrives med mine former, min kropp og mitt tankesett. Jeg er stolt. Stolt over hvem jeg er og hva jeg representerer.
 
Derfor er det ekstra vanskelig å se forsider som denne. En side der du guides inn i dårlig selvtillit. Et magasin der du blir fortalt at du IKKE er god nok. Det er ikke greit. Det er ikke sånn det skal være. Dersom vi skal komme i bukt med den dårlige selvtillitten til jenter, som nesten har blitt en folkesykdom, så kan vi ikke tillate forsider som denne. Det er på tide å ta et valg, og velge bort det som drar oss ned, og heller heie frem det som holder oss oppe. Du er født som du er, og det er alltid godt nok. OWN IT.

#Selvtillit #Feminisme #YOUROCK #Kropp #Ytre #Indre #Politikk #Ownit 

4 kommentarer
    1. Veldig godt sagt!! I tilleg så ser man alle toppbloggerne på blogg.no som trener daglig og er syl tynne, da føler man seg litt misslykket når man har gått 2 dager uten å trene… :S

    2. Du er heldig som er “født med” godt selvbilde! Og da er det så bra at du jobber for å løfte andre opp. Som politiker kan du påvirke mer direkte enn via vanlig forbrukermakt. Og så fins det en organisasjon, som deler ut prisen for den gyldne barbie, tror jeg den heter. Hørt om dem? Kanskje noe for deg?

    3. Lammelåret: Takk for kommentaren, beklager seint svar. Eg e så treg og har hadd masse å gjøre! Har hørt om nåkka lignanes som den gyldne barbie 🙂 Syns det e masse bra som gjøres på feltet. Fokus på å endre på det negative e super-viktig. Ha en fortsatt fin søndag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg