Life is a one time offer. Use it well!

For ikke veldig lenge siden var det et eldre par som lærte meg at livet er for kort. Det er for kort til å være sint, for kort til å dvele med det som er tungt og iallefall for kort til å bære nag. Det samme paret lærte meg om hvordan man i dag er så flink til å begrense seg selv. At man alltid skal være så utrolig flinke hele tida. At man alltid tenker seg om og er for lite spontane. At man skal ha alt så a4, også glemmer man å se verden fordi man bruker alle pengene sine på “de rette tinga” (feks bleier, klær, sko, hus, bil, ooooooooosv). Må man være så politisk korrekt hele jævla tida? Av og til blir jeg så lei av å gjøre sånn som alle forventer. Derfor satser jeg på å være utradisjonell-tradisjonell. Jeg kjente meg igjen i ordene de sa og tok med meg hovedbudskapet; Du har bare et liv- lev det. Og det gjør jeg.

Jeg og Kay har tatt et stort steg. Vi har gjort noe utrolig morsomt. De av dere som kjenner meg vet at innerst inne er jeg litt harry, samtidig litt streit, men at jeg skulle eie en campingvogn i en alder av 22 var det vel ingen som så for seg. Ja. Vi har altså kjøpt oss vår aller første campingvogn. Jeg ler meg i hjel når jeg tenker på det, samtidig som jeg gleder meg maks til lange turer både med og uten barna. Vi tråkka til like før vi reiste til Oslo forrige uke, og i går ble kjøpet fullført. I helga drar vi på jomfrutur i vogna vår og jeg gleder meg masse. Jeg har vokst opp som et campingbarn og syntes det var utrolig gøy. Vi har vært overalt der man som erfaren camper i nordnorge “skal” være. Både innenlands og utenlands. (Med utenlands mener jeg selvsagt nord-Finland og nord-Sverige.;)
Hehe! De beste minnene har jeg fra camping. Den følelsen når man sitter stappa i en bil sammen med masse andre kids, stopper et par ganger på veien for å tisse, kanskje grille litt på en rasteplass hvis vi skulle langt, årets første is i Abisko, når pappa fylte drivstoff på bilen og vi satt spente bake og venta for å se om han kanskje hadde kjøpt oss noe lesestoff, da vi endelig kom frem til destinasjonen og fikk hver vår svenske 20lapp som vi råda over selv, pappa bantes litt når han skulle sette opp forteltet, vi sprang avgårde, av med klærne, på med badedrakten og rett ut i basseng, lekeplass eller “campingstreeten” for å få seg nye venner. Jeg har faktisk enda kontakt med flere av de jeg knytta bånd med i Byske, Boden, Piteå, Skellefteå eller Luleå.
Jeg gleder meg til å gi mine stebarn de samme gode minnene som jeg har, og ikke minst til å skape nye minner sammen med de. Jeg ser også frem til litt rolig helgecamping i nærområdene med kjæresten min og marsvinene våre (vi må jo ha våre felles barn med på tur, de klarer seg jo ikke selv-enda;) når anledningen byr seg.

Som de trofaste leserne mine vet, så blir det lite blogging om sommeren. Jeg er alt for opptatt av å nyte det gode været! Derfor passer det fint å blogge litt innimellom når jeg er på nattevakt eller når det er overskyet. Dette er altså advarselen som kommer hvert år, ikke ha for store forhåpninger B-) Kommer alltid sterkt tilbake til høsten! Håper alle dere har det bra og at dere nyter livet!


Har vært på fin tur sammen med denne kjekkasen i dagesvis. Vi har storkosa oss med både jobb, familie, dates og sussing. Mest det siste 😉


Så flott konsert med Damien Jurado! Anbefales!


Kjøpte denne avisa ens ærend fordi jeg lurte på hvorfor “vi” går på NAV. Endte opp med at jeg ble forbanna på Dagbladet fordi de får det til å høres ut som om “alle” går på NAV, at jeg ønska meg heller en positiv artikkel om kjekke arbeidsfolk og at jeg faktisk ikke fant ut hvorfor “vi” går på NAV. Konklusjon; #Holdningsproblematikk


Fant denne flipfloppen flytende på #Youngstorget. Så random.


Definisjonen på lykke!


Da vi kom hjem til godværet på onsdag var det bare å kle av seg og dra rett til Sørvika for å nyte nord-Norge på sitt beste sammen med gode venner!

#Hverdag #Livet #Harryfaktor #a4bombe #Stemning #Lykke #Kjærlighet #Lev

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg