Blanke ark

Det har blitt et helt nytt år siden sist jeg blogget! 2015 ble et helt utrolig fint år for meg personlig, men det jeg kommer til å huske aller mest av året er flyktningekatastrofen og krigen i Syria.

Jeg lovde meg selv at jeg skulle bli flinkere i 2015. Og det har jeg blitt. Jeg har vært så flink at jeg har blitt sliten av det. Mitt nyttårsforsett i år er å bli litt mindre flink. Å bli bedre til å si nei.
Vi giftet oss i August og det var en utrolig fin dag. Dumme som vi var, gjorde vi det midt i valgkampen. Jeg kunne ikke bedt om en vakrere dag, og alt var perfekt. Men når jeg ser tilbake på den tida husker jeg hvor sliten jeg var. Hvor tungt det var å stå opp om morgenen og mobilisere krefter til å ta fatt på dagene. Jeg trodde kanskje det var noe feil med meg som ble sliten av å organisere mitt eget bryllup, men denne uka på skolen lærte jeg at å gifte seg kategoriseres som en større påkjenning enn å bli gravid, få barn, miste jobben og pensjonere seg. Da skjønte jeg at det ikke var meg det var noe feil med, men at det er sånn det er. Eneste måten jeg klarer å beskrive det på er en sterk lykkefølelse blandet med en overveldende følelse av takknemlighet og samtidig en lettelse for å bli ferdig.
Jeg er ei sånn jente som alltid har hatt dårlig samvittighet fordi jeg har det bedre enn så mange andre. Den følelsen lar seg ikke så godt kombineres med en bryllupsdag. Vi fikk så utrolig mye fint, og jeg ble helt nedimellom fordi jeg følte at jeg ikke fortjente det og fordi jeg bare ville gråte når jeg tenkte på alt det forferdelige som skjedde samtidig i middelhavet.
Det som skjer i verden nå og måten samfunnet takler det på gjør at jeg blir mer bevisst på hvordan jeg føler det. Det gjør meg forbannet å tenke over at integreringspolitikken i Norge i dag er blitt vanlige folks ansvar, og at de politikerne som burde gjort mer gjør mindre. Jeg blir kvalm av uttalelsene om gullstoler, godhetstyrrani og at det er egoistiske holdninger som får styre. Jeg er lei meg og sint fordi asylmottak er blitt en pengemaskin for private bedrifter. Jeg liker ikke at bolighaier tjener seg ENDA mer rike på å “la” flyktninger bo i boligene deres. At det spekuleres i mennesker burde ikke vært lov. 2015 vil for meg være året der FrP, ABB og nettrollene vant debatten. Og retningen. I 2016 skal det ikke få lov til å bli sånn.

2016 byr på mye godt i posen! Jeg er blitt tatt ut til Halvorsenprogrammet, som er et skoleringsopplegg i SV. Jeg føler meg veldig heldig som får være med og gleder meg masse til å begynne med det. Politisk påfyll er akkurat det jeg trenger nå, og jeg tror det kan være med på å utvikle både meg, Lenvik SV og veien videre.
Valget gikk ganske bra for oss og vi doblet antall mandater i kommunestyret her hjemme. Det skulle selvfølgelig ikke så mye til, siden det bare var meg der i utgangspunktet, men all fremgang er god fremgang, og det er veldig godt å ikke være alene i kommunestyret lengre.
Politikkåret 2015 var veldig bra! Ikke bare gjorde vi et godt valg, men vi fikk også masse motivasjon i form av at Lenvik SU fikk en oppfriskning og masse nye medlemmer. Jeg blir veldig inspirert av de som er yngre enn meg, og jeg håper de får ei like fin tid i Sosialistisk Ungdom som det jeg gjorde. For hadde det ikke vært for alt jeg lærte, alt jeg opplevde og alt jeg fikk være med på som ungdomspolitiker, så hadde jeg aldri fått komme dit jeg har i dag. I 2016 skal jeg fortsette å være på tilbudsida for ungdommen og sørge for at de får alt de trenger for å få gjennomført det de vil i politikken.

Snart er det årsmøtetid, og jeg er blitt spurt om å sitte i AU i fylkesstyret i SV i Troms. Det har jeg gjort en gang før, men jeg tror jeg er mye mer moden og klar for oppgaven nå. Samtidig er jeg mye i Tromsø, så jeg vil være mer i stand til å bidra i større grad enn ellers.
Neste uke har vi årsmøte i Lenvik SV og da får vi se om jeg får fortsette som leder der. Uansett utfall, så gleder jeg meg til det. Denne tida av året er alltid hektisk, men det er så verdt det. Årsmøter er alltid så hyggelige, og i år skal vi få besøk av Prosjekt Haiti og Frivilligsentralen på vårt lokale møte. 

2016 er også året der jeg begynner på tredje året på Universitetet. Synes det har gått utrolig fort til nå. Vi har akkurat startet på et spennende gruppearbeid om flyktningesituasjonen, og det passer veldig bra med tanke på hvor engasjert jeg er i akkurat det temaet. Det skal gå over hele våren, og jeg gleder meg til resultatet!
Vi skal i praksis i høst, og det blir interessant og lærerrikt. Håper jeg får praksisplass i forvaltningen og at jeg lærer masse av det. Det blir selvfølgelig utfordrende å få arbeidskabalen til å gå opp, men det man vil får man til!

2016 starter med blanke ark. Det er en ny start og en ny vår. Jeg står klar til å ta imot alle utfordringer med åpne armer. Godt nyttår!


I 2015 giftet jeg meg med denne flotte mannen! Jeg er så forelsket og lykkelig!


Vi venter på en baby i nærmeste krets! Marianne, min beste venninne, skal få sitt første barn om kun kort tid. Det gleder jeg meg masse til!


Jeg var så heldig å få lede fylkesårsmøtet til Troms SU i høst! Det var så inspirerende!


En uslåelig trio i Lenvik SV!



Jeg ble tante igjen i 2015, ikke mindre enn 2 ganger! Føler meg utrolig heldig <3


Mange gode middager har blitt inntatt i dette selskapet. Ailin har fortsatt å være en stor og viktig del av livene våre det siste året<3


Min aller beste venninne på skolen. <3


<3

#Nyttår #Nyemuligheter #Motivasjon #Framtid #Politikk #Status #Sap #Mashup #Latest 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg