Til ungdommen

Kjære Troms Sosialistisk Ungdom, dere gjør meg stolte.

Jeg meldte meg inn i SU da jeg var 12 år gammel, og siden da har hjertet mitt banket ekstra hardt for den flotte ungdomsorganisasjonen dere er en del av. Jeg har vært i mange skoledebatter og fått variabelt resultat. Noen ganger gjorde jeg det kjempebra, mens andre ganger gjorde jeg det helt elendig. Det har vært mye nerver, tårer, oppkast og håpløshet, men mest av alt har det vært med på å fyre opp engasjementet mitt.

Skolevalgene er en beinhard erfaring. Etterhvert som jeg har blitt “voksenpolitiker” har jeg skjønt at ingen debatter er så tøffe som skoledebattene. Det er de debattene med høyest temperatur, mest uro, mest engasjert publikum og tøffest klima. Det handler alt for ofte om å rakke ned på andre politiske partier, og debattantene slipper unna med alt for mye. Ordførerdebatter er bare piece of cake i forhold til hva dere nå har vært gjennom.

De fleste av dere har vært i deres første debatter denne valgkampen. Vi er glad for at dere har prioritert sånn som dere har gjort, og latt flest mulig få prøve seg i skolevalgene. Dere har vist at det all vår politikk baserer seg på, nemlig å gi hverandre muligheter og å være raus, fungerer. Jeg håper dere tar med dere den erfaringa dere har fått og at dere er stolte over alt dere har fått til. Dere står for det dere mener, dere tror på at et bedre samfunn er mulig og jeg ser at dere har vokst masse på de siste ukene.
Ungdommen har talt, de vil ha regjeringsskifte. SV har fått 10% oppslutning fra årets skolevalg og er det partiet som har gått mest frem av alle. Det kan vi takke alle dere i Sosialistisk Ungdom for.

Vi i Troms SV er veldig glad for å være på samme lag som dere. Dere har vist et engasjement i denne valgkampen som har gjort oss motiverte og inspirert oss til å bli bedre. Det er lett å be dere om hjelp, dere stiller alltid opp. I hver debatt jeg har vært i denne valgkampen har dere stilt trofast opp og heiet meg frem. Dere har banket tørrfisk, tatt initiativ, stått på stand, hatt valgtorg, vært på skolebesøk, vervet, laget videoer, diskutert, arrangert, hatt morgenaksjoner og virkelig gitt alt dere kan for at dette valget skal gå bra. Engasjementet deres er og har vært enormt gjennom hele valget- det er vi veldig takknemlige for.

Gratulerer med vel overstått skolevalg for denne gangen og masse lykke til videre! Ta vare på engasjementet dere har, det er helt unikt.

#Ungdommen #Framtida #SV #SU #StemSV #Politikk #Samfunn #Skolevalg #Debatt 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg