SV trenger Kari Elisabeth Kaski

SV skal velge ny leder, og jeg ønsker kun det aller beste for mitt parti gjennom 18 år. Derfor håper jeg at den neste lederen heter Kari Elisabeth Kaski.

Kaski er en politiker jeg har enormt stor respekt for. Jeg har stor forståelse for at hun enda ikke har gitt et klart svar til offentligheten om hun ønsker å bli leder av SV, men jeg håper inderlig at hun vil ta på seg den viktige jobben for partiet vårt.

Noe av det aller beste med Kaski er at hun alltid er tilgjengelig. En SMS, en e-post, en tweet eller en messengermelding- Kaski svarer alltid. Uansett hvem du er. Det er noe vi som er medlemmer i SV snakker ofte om.

Det er ikke lenge siden Kaski stilte som motkandidat mot Torgeir Knag Fylkesnes som nestleder i partiet. Den gangen gikk min stemme til Torgeir. I denne runden er valget utrolig lett for meg. I mine øyne er det er bare en åpenbar lederkandidat i partiet vårt nå, Kaski.

Vi trenger en leder som kan fortsette det gode arbeidet som Lysbakken har gjort med å breie ut partiet og nå ut til flere enn bare vi som er lojale mot partiet vårt uansett hva. Hun er utrolig dyktig på mediehåndtering, organisasjonsbygging og politikk. Hun er en moderne og karismatisk politiker som er veldig sterk i debatter. Hun imponerer mange også utenfor sin egen «velgerskare», noe jeg synes er en styrke når man skal lede et parti mot nye høyder.

Som finanspolitisk talsperson har Kaski imponert stort. Hun snakker på en måte som gjør at selv de i omgangskretsen min som ikke bryr seg om politikk faktisk lytter. Hennes milde, men skarpe vesen sammen med hennes enorme kompetanse har gjort at hun er respektert over hele den politiske aksen. Det er sånne politikere vi trenger hvis vi skal utvikle partiet vårt i riktig retning.

Jeg deler ikke min partikollega Bjarne Rohdes syn på Bergstø og jobben hun gjorde i fylkesvalgkampen i Troms og Finnmark for 3 år siden. Jeg er uenig i analysen til Rohde både om valgkampen og om resultatet etterpå, og jeg lot meg ikke imponere av jobben Bergstø gjorde som gruppeleder for fylkestingsgruppa, en oppgave jeg senere har overtatt etter henne da hun flyttet sørover i et hattefokk for å sikre seg en stortingsplass i et helt annet fylke enn sitt eget.

Jeg vil at SV skal bli et større parti som får sette enda mer preg på samfunnet enn vi gjør i dag. Etter min mening er Kaski den som kan ta oss dit.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg