NOIA!!!!

I går leste jeg en forferdelig artikkel som gav meg fullstendig noia. Kjenner enda at jeg skjelver! Jeg og Kay slutta å snuse i Februar i år, og det har gått over all forventning. For min del gikk det veldig bra de første 100 dagene, men når sommeren kom begynte jeg å kjenne på nikotinsuget. Det er egentlig veldig flaut, fordi jeg har alltid overbevist meg selv om at jeg ikke var avhengig. Det gikk kjempefint og slutte, og jeg er veldig stolt over meg selv. Likevel kjente jeg på hele kroppen at jeg ville begynne igjen, og bestemte meg for å kjøpe nikotinfri snus på butikken i sommer. Det er jo egentlig helt uskyldig, tenkte jeg, siden det bare er havre, kakao osv i nikotinfri snus. I tillegg fant jeg en “sunn” type nikotinfri snus i Sverige, med masse vitaminer og flotte greier i. Jeg ble overbevist.
I hele sommer snuste jeg nikotinfri snus, og utpå høsten har det blitt litt sånn.. lørdagskos. At jeg kjøper en boks nikotinfri snus på lørdager, for å “unne meg noe godt” og for å unngå å gå på en smell.
Så kom sjokknyhetene. http://www.nrk.no/norge/advarer-mot-nikotinfri-snus-1.5608662 

Tannleger i Sverige advarer mot nikotinfri snus!! Jeg slutta jo og snuse fordi jeg var redd for tannkjøttet mitt og tennene mine. Tennene mine og smilet mitt er det viktigste jeg har, og jeg merka stor forskjell i munnen min kun kort tid etter at jeg slutta. Nå viser det seg at nikotinfri snus er mye mer farlig for tennene enn snus med nikotin i!! Jeg er sjokkert og helt ifra meg. Nå angrer jeg maks på at jeg har snusa nikotinfri snus i hele sommer, og lover og aldri gjøre det igjen. Jeg har aldri hull i tennene, og jeg er livredd for at jeg skal få det nå. 


Denne går rett i søpla!
 

Snuser du? 

#Snus #Nikotinfri #NOIA #Angst #Redd #Tenner #Snusfri 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg